18 Ocak 2009 Pazar

Metaforlar, Eğitimcinin Elindeki En Dayanıklı Tahtalardır! Eğitimin İnşaasındaki Temel Yapıtaşlarıdır.

Metafor, bir şeyi başka şey ile benzetmeye, kıyaslamaya, anlatmaya yarayan mecazlardır. Öğrenic ve öğretmen iletişiminde yaş bariyerleri arasındaki köprülerdir!

  • Çok yönlü bir görüntüdür. Metaforlar benzetmeler gibi, kelimesi kelimesine olmayan karşılaştırmalardır, içeriği etkili vermek için kullanılırlar(Getner & Wolff 2000).
  • Farklılıklar arasındaki benzerlikleri ifade etmek için kullanılırlar. Ve metaforik gelişmenin insanın şekilsel zekasının önemli bir elementi oluşturmasında ve ifade etmesinde kullanılırlar(Mac Cormoc, Akt.Highnam,1999).
  • Soyut kavramlar ile bilinen somut şeyler arasında ilişki kurmaktır. Bir unsurun bilinen terimlerle tanımlanmasıdır(Saban,2005).
  • Bir şeyi anlamak için ona benzetilen başka bir şeyin adını eğriti olarak kullanma, ödünçleme(Demirel, 2005 ).
  • Bir tür şeyi başka bir tür şeye göre anlamak ve tecrübe etmektir (Lakoff & Johnson,2005).

Eğitimde Metafor Kullanmanın Yararları

  • Metafor kullanma, öğrenme sürecini başlatma ve sürdürmeye temel oluşturmada; öğretmen ve öğrencilere ortak bir dil geliştirmede yardımcı olabilir.
  • Öğrencilerin kendi metaforlarını üretmeleri öğrenme süreçlerindeki gelişmeleri anlamalarına ve bilişüstü becerilerini geliştirmelerine yardım edebilirler.
  • Öğrenciler, metaforlardan yararlanarak önceki bilgi ve tutumlarından hareketle öğrenmekte oldukları konularla var olan bilgilerini ilişkilendirebilirler.
  • Metaforlar, öğrencilerin dersler hakkındaki tutumlarını ortaya çıkarabilir. Böylece öğrenciye yönelik o dersle ilgili ilgi alanları oluşturulabilir.

"Metafor, belki de bir öğretmenin, öğretimde sahip olabileceği en verimli güçtür. "

Aşağıdaki anketi çözebilir misiniz lütfen?
http://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=D1G6p4Y5AbTOctt4yKamkw_3d_3d

Hiç yorum yok: